top of page

מועדון הקיץ של "הכפתור" עד השעות הקטנות של הלילה

עודכן: 14 בספט׳ 2023

הקיץ טומן בחובו שינוי שגרה משמעותי לנוער בישראל וכמובן שגם בשכונות בהן אנחנו פועלים. העדר המסגרת ושעות האור החמות דוחפות את בני ובנות הנוער לחיפוש מענה לשעמום, בעיקר בלילות.

בבית חינוך "הכפתור" בראשון לציון רכזי ומדריכות הבית זיהו את הפוטנציאל ובחרו להקים מועדון קיץ כמענה רחב ומעמיק יותר לצרכי הנוער בשכונות הקרובות. אופן פעילות זה מתרחש בחופש הגדול זה מספר שנים ברציפות בדגש על מגוון פעילויות, שעות לילה מאוחרות והזמנה רחבה של נוער שלא בהכרח נוכח בשגרת הפעילות. פתחנו את הקיץ במסיבת ריקודים מטורפת, עברנו מגוון הפעלות כמו סדנת גרפיטי, סדנת בנייה בעץ וסדנת בישול, וערבים קלילים יותר כמו ערבי סרט וערבי "שאנטי". היה כיף, מצחיק ואינטנסיבי.

עמרי גת, רכז בית חינוך "הכפתור" מספר על הפעילות דרך התהליך שעבר חניך אחד:

"אלמוג הגיע אלינו טיפה לפני תחילת הקיץ - הכרנו אותו מהשכונה מהטורנירים שארגנו אבל לא ממש הצלחנו 'לתפוס' אותו.

בקיץ, אחרי המסיבה, הוא התלהב מאוד מהמקום והביא איתו את כל החברים. בסוף הקיץ הוא הודיע למדריכים שהוא יתגעגע, וישמח להצטרף לצוות שמארגן 'אירועים' של הכפתור.

מבחינתנו זאת המטרה בקיץ - לאפשר לחניכים מקום שהוא מוגן, בטוח ונעים מצד אחד, ומאתגר ומעניין מספיק מצד שני, כדי שהם ירצו לקחת בו אחריות."

"הכפתור", כמו כל בתי החינוך שלנו , פועל במהלך כל השנה ונותן בית לכיף ואחריות לבני ובנות הנוער בשכונות בהן אנחנו פועלים. נאחל לבתי החינוך שנת תשפ"ד מוצלחת.




Comments


bottom of page