top of page

יוצרים מהחיים בבתי חינוך לנוער

עודכן: 5 בספט׳ 2022


במהלך השנה האחרונה הקמנו בבתי החינוך קבוצות אמנות. רצינו לתת לחניכים ולחניכות הזדמנות לחוות פעילות קבוצתית חווייתית, שתתן להם כלים לביטוי עצמי, התבוננות פנימית וחיצונית גיבוש וחיבור לשכונה. פעילות מעשירה ומעצימה, שתמיד יש לה ערך גדול, אבל השנה, אחרי שנתיים שבני ובנות הנוער היו סגורים בבתים בהגבלות קורונה שונות, יש לה חשיבות מיוחדת.

קמו שתי קבוצות, קבוצת קולנוע בבית חינוך 'השכונתית' בנוף הגליל (נצרת עילית) בהנחיית הישאם סולימאן וקבוצת צילום פוטותרפיה בבית חינוך 'הקוביה' במגדל העמק בהנחיית קרן בנימיני. קשה לתאר את ההתרגשות והגאווה שליוותה אותנו לאורך התהליך, שהגיע לשיא באירועי הסיום ובמפגש עם התוצרים. קבוצת הקולנוע קיימה אירוע הקרנה חגיגית של הסרט שהם יצרו אליו הוזמנו משתתפי הקבוצה ומשפחותיהם. במהלך האירוע, המשתתפים ומשפחותיהם צפו בסרט המוכן לראשונה. קשה לתאר את ההתרגשות, מלראות את פירות התהליך, שהתחיל מכתיבה של סיפורים מהחיים האישיים של המשתתפים, המשיך בעיבוד של הסיפורים לתסריט והתפתח לימי צילום, עם הפקה מרשימה, ניצבים ושחקנים ושחקניות. בסופו של דבר נוצר סרט מקסים המספר את סיפורה של נערה המתמודדת עם אבדן סבה האהוב, בעזרתן של חברותיה ובעזרת כוחה של האמנות. לצד הסיפור המרגש הסרט מציג את מראותיה של השכונה הצפונית בנוף הגליל שכונה שמפגישה נערים ונערות מתרבויות שונות (משפחות עולים וצברים, יהודים וערבים) לחברות אמיצה. קבוצת הצילום סיכמה את שנת הפעילות ביום שיא שכלל התנסות בצילום טבע באמצעות ציוד מקצועי בספארי. המשתתפים זכו ליום בלתי נשכח שבו בילו בהתבוננות שקטה ומעמיקה, בבחינה של זוויות צילום ובמפגש בלתי אמצעי עם עולם החי ועם עצמם.


אנו מודים לאגפי הנוער בעיריית נוף הגליל ובעיריית מגדל העמק, לקרן מרילה מוזס וולפוביץ ולאורי בראל, מנהל תכנית מלגות מרילה. למשרדי עו"ד מיתר, ולקיבוץ משמר העמק שאפשרות למיזם לצאת לפועל. תודה מיוחדת להישאם סלימאן ולקרן קרן בנימיני שהנחו את הקבוצות, הקשיבו לכל אחד ואחת מהמשתתפים והעניקו להם מהידע ומהנאת היצירה.

 

רוצים לסייע למיזם קבוצות האמנות של בתי חינוך לנוער בשנה הבאה? מזמינים אתכם לתרום בקישור*.

*ניתן לבצע את את התרומה בכרטיס אשראי, ללא צורך בחשבון Paypal.






bottom of page