top of page

עת לרפוא - עדכון על פעילות עמותת תיקון במשבר נגיף הקורונה

ימים לא קלים עוברים על מדינת ישראל. דווקא בתקופה לא פשוטה זו אנו נדרשים לאזור כוחות ולהתגייס למול אתגרי השעה. נגיף הקורונה אינו מבחין בין אוכלוסיות ובין מגזרים, אך ישנן אוכלוסיות פגיעות יותר שכעת יותר מתמיד זקוקות לסיוע. בתקופה זו במיוחד, יש צורך בסולידריות שתחזק את החוסן שלנו כחברה.

הקהילות שלנו פועלות בשגרה ובחירום בשדות החינוך והחברה, תוך מעורבות עמוקה בקהילה ומחויבות לחברה הישראלית כולה. בימים אלו אנחנו בוחרים לפעול למען האוכלוסיות הפגיעות, ולמען החברה כולה, בעזרת הפעלה של מערך מתנדבים מסור, שממשיך בעשייתו חרף האיומים והאתגרים.

 

עֵת לִרְפּוֹא - קייטנה לילדי הצוותים הרפואיים:

ביחד עם תנועות המחנכים הנוספות נרתמנו לתת מענה לצורך הלאומי, ובהתאם להנחיות הקפדניות שלחנו צוותי הדרכה מתנדבים להפעיל את המסגרות לילדי הצוותים הרפואיים בבית החולים שיבא, בבית החולים שמיר (אסף הרופא) ובבי"ח מאיר. במסגרות חינוכיות אלו, אנו שמים דגש על תכנים אשר יסייעו להעניק ביטחון ורווחה נפשית לילדים במצב החירום ולהפחית מתח וחרדה. אנחנו נערכים לכניסה לפעילות בבתי חולים נוספים, תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות.

 

עֵת לַחֲבוֹק - תומכים ברשויות ובקהילות:

בימים האחרונים נרתמנו לסייע בהפעלת מערכי מתנדבים רשותיים בערים נוף הגליל, מגדל העמק ואילת. הפעילים שלנו מחלקים מזון ותרופות לאוכלוסיות בסיכון שאינן יכולות לצאת מהבית, ונותנים מענה לצרכים נוספים שעולים מאגפי הרווחה. בכך הם תורמים ליצירת חוסן קהילתי חיוני ומחזק בערים השונות.

אנו נערכים לכניסה לפעילות ברשויות נוספות.


עֵת לִפְרוֹץ - המשך הפעילות לחניכינו הקבועים באופן מקוון

בעתות משבר יש לילדים ובני נוער צורך גדול במיוחד במפגש חברתי מאוורר ומפיג חששות.לכן כל מסגרות החינוך שלנו מקיימות פעילות בכלים מקוונים. המדריכים שלנו בכל שכבות הגיל יוצרים קשר עם החניכים וההורים מדי כמה ימים, ומקיימים הדרכה מותאמת. בפעילות זו מושם דגש גדול על הגברת החוסן של החניכים, וכן על זיהוי מצוקות אישיות אצל החניכים והפנייתם לגורם מסייע.

על מנת להעצים את כלי ההדרכה בעת הזו הקימו המדריכים תוך ימים ספורים אתר אינטרנט ייעודי לילדים ובני נוער לתקופה זו. האתר נותן מענה להפגת מתחים, רעיונות לפעילות חיובית בבית, שיתוף בחוויות, צ'אט עם מדריך, כללי גלישה זהירה ברשת, מידע אמין ועוד.


עֵת לִשְׁמוֹר – פעילות בכפר הנוער 'נחלת יהודה'

במסגרת הפעילות המשותפת שפתחנו השנה עם כפר הנוער נחלת יהודה בראשון לציון, אנחנו שותפים להדרכת חניכי פרויקט נעל"ה. עם הפסקת פעילות מערכת החינוך, חניכים אלו נשארו בכפר עם צוות חינוכי מצומצם, היות ואין להם בית אחר לבידוד והם ללא משפחתם. צוות מטעמנו פועל במסגרת הכפר כדי מענה חינוכי ראוי ומשמעותי במצב מורכב זה.






bottom of page