top of page

תכנית "חוקרים צעירים" נחנכה בחממה לקיימות עצמון


לפני שלוש שנים הוקמה בחצר בית הספר עצמון החממה לקיימות, פרויקט לקידום לימודי מדעים, סביבה, חקלאות ותזונה. מאז הקמתה ילדי בית הספר והוריהם מתנסים בחקר וגידול של צמחים בשיטות המתאימות לסביבה אורבנית, תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה. בעקבות הצלחת החממה החלטנו לעלות שלב ולהקים בתוך החממה כיתת מדעים מתקדמת שאובזרה בציוד מדעי לתהליכי החקר כגון מכשירי מדידה, מחשבים ומדפסות תלת מימד, מיקרוסקופים ועוד.

לפני שבועיים נחנכה בחממה תכנית "חוקרים צעירים" על שם פרופסור יהודה האז ז"ל. התכנית תאפשר לקבוצות תלמידים לבצע תהליכי חקר מתקדמים בתחום הסביבה והקיימות, בדגש על אנרגיה חלופית ומשבר האקלים. ״אנחנו כל הזמן מפתחים אפני חינוך והוראה בבית הספר. המטרה שלנו היא ללמד באפנים שמכינים את התלמידים והתלמידות לאתגרי העולם והחברה. למשל, להתמודדות עם סוגיות שיעלו מתוך משבר האקלים, סוגיות שהן אקוטיות. אני מאמינה שהלמידה בכיתה המדעית תאפשר למגוון תלמידים ותלמידות לקחת חלק פעיל בתהליכי הלמידה, וללמוד מתוך עמדה של חקירה ומציאת פתרונות לשאלות אמיתיות״ אמרה מנהלת בית הספר, שירה ירדני.

משפחת האז יזמה סרטון אנימציה שיספר על דמותו של פרופ' יהודה האז ועל אהבתו למדע, באופן שיחבר את תלמידי בית הספר אליו ואל החינוך לסקרנות, להתמדה ולהבנת הסביבה והעולם.

החממה וכיתת המדעים הצליחו לרקום עור וגידים בזכות תרומתם הנדיבה של קרנות גימפריץ, ביחד, יק״א, קיבוץ משמר העמק ומשפחת האז.


רוצים לבקר בחממה לקיימות עצמון? מוזמנים ליצור איתנו קשר contact@tikkun.org.il









bottom of page